Jak zadbać o dłonie? Domowa maseczka na skórę suchą.

Na grzbietach dłoni mamy mało gruczołów łojowych, co skutkuje tym, że skóra jest o wiele bardziej narażona na działanie czynników zewnętrznych. Dodatkowo wykonujemy nimi swoje prace, porządki domowe, to one mają największą styczność z silnymi detergentami, często są wystawione na działanie gorąca i zimna. Te wszystkie elementy przyczyniają się do tego, że skóra starzeje się szybciej. Dłonie to "wizytówka" każdej osoby, dlatego podpowiem, jak o nie dbać w kilku krokach.



To są zdjęcia dłoni, które w ostatnim czasie bardzo silnie zareagowały na noszenie rękawiczek i czyszczenie wysokoprocentowymi produktami do dezynfekcji rąk.


1. Zamień tradycyjne mydło na delikatny żel. Unikaj w składzie SLS, a szukaj naturalnych substancji, witamin i olejków. Od siebie polecam markę SYLVECO, która posiada bardzo delikatny żel nawet dla najbardziej wrażliwej skóry ( kliknij i przeczytaj więcej). Dłonie myjemy najczęściej, dlatego zwróćmy uwagę na to żeby produkt był skuteczny, ale również zapewniał skórze to, czego ona potrzebuje.
2. Dbasz o to, żeby chronić się przed słońcem w upalne dni? To świetnie, ale nie zapominaj o tym, że skóra Twoich dłoni również tego potrzebuje. Mocny filtr spowolni procesy starzenia, które wywołują promienie słoneczne. Natomiast w zimę nośmy rękawiczki- przemrażanie skóry może ją bardzo uszkodzić.
3. Kremuj dłonie nawet kilka razy dziennie jeśli tego potrzebują. Nasze dłonie często pozbawione są naturalnej bariery ochronnej, dlatego warto zakupić dobry krem i pomóc im w odbudowie. Świetny skład i bardzo dobre opinie ma krem regenerujący z rumiankiem lekarskim marki SYLVECO (kliknij i przeczytaj więcej)
4. Pomóż swojej skórze i rób peelingi raz w tygodniu. Dłonie będą gładkie i pozbawione złuszczającej się skóry. W prosty sposób wykonasz własny peeling domowy. Wystarczy zmieszać 1,5 łyżeczki cukru z 1 łyżką oliwy z oliwek, oleju lnianego lub innego ulubionego olejku. 
5. Pozwól sobie na 15 minut relaksu chociaż raz w tygodniu. Przygotuj domową maseczkę. Żółtko jajka wymieszaj z oliwą z oliwek lub innym ulubionym olejem w garnuszku. Delikatnie podgrzej nie doprowadzając do usmażenia. Ja robię to nad palnikiem około 20-30 sekund. Nałóż na dłonie panthenol w piance (możesz pominąć ten krok), a następnie połóż maskę z żółtka. Owiń dłonie ręcznikiem i pozwól im się grzać około 15-20 minut. Działa świetnie nawet na bardzo mocno przesuszoną skórę.

W tym trudnym okresie nasze dłonie cierpią szczególnie mocno. Częste mycie, silne detergenty, produkty do dezynfekcji, które są na bazie alkoholu i noszenie rękawiczek, które nie pozwalają skórze oddychać stały się naszą codziennością. W trosce o zdrowie nie należy z tego rezygnować, natomiast warto zwrócić większą uwagę na codzienną pielęgnację.

Komentarze

  1. Ja na szczęście nie mam takich problemów. Rękawiczki zakładam tylko wychodząc do sklepu raz w tygodniu ;) od dawna już używam naturalnego mydła od Yope i zainwestowałam w lepsze kremy do rąk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogę poradzić sobie z suchymi skórkami, ale suche dłonie mi się "uspokoiły" :D

      Usuń
  2. Taka maseczka jest też dobra na włosy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo cenne porady. Warto z nich skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy artykuł :) Skorzystam z nich na pewno :)
    Zapraszam: https://g-andrzejewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze wypróbować tej maseczki bo mam ostatnio straszny problem ze skóra na rękach :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja do pielęgnacji dłoni używam kremu do rąk z marki Eveline. Pozdrawiam i zapraszam na nowy post magda-tul.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie mam takich problemów z dłońmi. Obecnie używam serum z Jantar i świetnie się sprawdza. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze nigdy o nim nie słyszalam, myślałam, że jantar ma produkty tylko do włosow :D

      Usuń
  8. Ja na razie nie mam problemu ze skórą rąk ale dobrze jak zadbać o dłonie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć !
    Od dzisiaj mojego bloga o Magdzie znajdziesz pod adresem magdatul-fan.blogspot.com. Niestety nie będę już Ciebie informować o nowych postach na blogu, ponieważ nie mogę tego robić.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Polecam