Skóra tłusta- jak ją rozpoznać i jak z nią działać?

   Cera tłusta to dość powszechny problem wśród młodych osób, w późniejszych latach często łączy się ze skórą suchą tworząc cerę mieszaną. Jednak dzisiaj skupię się tylko i wyłącznie na problemie, o którym mowa w tytule. To, jaki typ skóry mamy nie jest zależne tylko od aktywności gruczołów łojowych w skórze, ale również od uwarunkowań genetycznych, trybu życia, zdrowia, wieku, płci, a nawet rasy.
Jak rozpoznać, że posiadamy cerę tłustą? Nie jest to takie proste... W gabinecie można użyć w tym celu wielu przyrządów tj. lupy, okulary, lampy Wood'a czy sebumetru itd. W warunkach domowych możemy zbadać się tylko za pomocą wzroku i dotyku.

Charakterystyka cery tłustej:
-błyszcząca i przetłuszczająca się skóra;
-gruba skóra (badanie palpacyjne- chwytamy opuszkami palców fałd na kości jarzmowej i puszczamy, jeżeli mamy skórę grubą natychmiast wróci ona do stanu normalnego);
-rozszerzone pory ułożone blisko siebie;
-słabo ukrwiona (rzadko występują teleangiektazje- rozszerzone naczynka);
-kolor szary, ziemnisty;
-występują zaskórniki i zmiany typowe dla trądziku pospolitego;
-problematyczna strefa T (czoło, nos, broda), plecy i dekolt;
-mniej wrażliwa na działanie czynników środowiskowych np wiatr, mróz;
-skłonność do powstawania stanów zapalnych;
-widoczne grudki na twarzy;
-przeobrażanie się młodzieńczej cery tłustej w cerę mieszaną.

Jak dbać o cerę tłustą?
1. Oczyszczanie
To bardzo ważna rzecz nie tylko przy cerze tłustej, gdzie musimy zmyć nadmiar łoju i martwych komórek, ale również przy cerze normalnej, suchej czy wrażliwej. Jednak dla cery tłustej dedykowane są produkty bez mydła, tłustych mleczek i śmietanek. Musimy dbać o to, by w składzie nie pojawiały się produkty zapychające pory (np. oleje, lanolina). Pamiętajmy również o tonizowaniu skóry 2 razy dziennie- rano i wieczorem.
2. Peelingi
Na słabo ukrwioną twarz dobrze wpływają peelingi ziarniste. Powinniśmy stosować je raz do dwóch razy w tygodniu. Przy cerze tłustej musimy pamiętać o złuszczaniu naskórka. Jeśli natomiast borykamy się z dużą ilością stanów zapalnych, ropnych i innych wyprysków nie możemy rozprowadzać bakterii po całej skórze, dodatkowo podrażniać zmian, prowadzić do powstawania ran. Dla takich osób dobrze sprawdzą się delikatne peelingi enzymatyczne w częstotliwości 1-2x w tygodniu.
3.Kosmetyki :
A)Dla cery tłustej:
Produkty silnie wysuszające, odtłuszczające mogą doprowadzić do przyśpieszenia wydzielania łoju. W składzie warto szukać cynku, miedzi, siarki, tymianku, szałwii, cytryny, dziurawca, łopianu, pokrzywy,  liści chmielu i kwasu owocowego.
B)Dla cery tłustej ze skłonnością do trądziku:
Produkty jakie powinny się znaleźć w kosmetyczce to żele antybakteryjne, toniki antybakteryjne, preparaty sebostatyczne. Działają one odpowiednio na skórę, która ma skłonności do zapaleń. Oprócz tego w składzie powinniśmy szukać minerałów, retionoidy i kwasy tj. mlekowy, azelinowy, salicylowy.
4.Maseczki
Dla cery tłustej maseczki, które się sprawdzą to maseczki ściągające i oczyszczające. W składzie powinniśmy szukać zielonej herbaty, witamin, glinki białej lub zielonej. Maseczki powinniśmy nakładać ok. 2x w tygodniu. Pamiętajmy, że po zmyciu należy tonizować skórę.

 

Są tu osoby mające cerę tłustą?

Komentarze

  1. Ja mam cerę bardzo suchą i wrażliwą, i codziennie wieczorem muszę nakładać tonę olejków naturalnych i kremów przeznaczonych do tej skóry, żeby nie schodziła mi, zwłaszcza w zimę :/
    Zapraszam:)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, niebawem dokładnie opiszę resztę typów cer więc serdecznie zapraszam, myślę, że dowiesz się czegoś ciekawego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam mieszaną i właśnie moja cera lubi produkty z podobnym składem co cera mieszana. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, ze potrafisz określić swój typ cery, bo wiele kobiet ma z tym problem, mimo to zapraszam, bo w niedalekiej przyszłości pojawi się post na temat Twojej cery-mieszanej i może coś uda Ci się wyciągnąć z niego

      Usuń
  4. Ja mam cerę mieszaną i znalazłam sprawdzone sposoby jak o nią zadbać :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę <3 Również przesyłam pozdrowienia!

      Usuń
  5. też mam cerę mieszaną jak poprzedniczka, świetny artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że coś ciekawego uda się wynaleźć na ten temat na moim blogu, pozdrawiam :*

      Usuń
  6. Ja przez długi czas myliłam cerę tłustą z cerą mieszaną i dopiero od kilku lat używam odpowiednich kosmetyków.
    Pozdrawiam, Werka

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe, że kiedyś miałaś tą cerę tłustą, a teraz jesteś nabywczynią mieszanej. Niczym się nie martw, bo poźniej dotkną Cię zmarszczki!:D

      Usuń
  7. Mam mieszaną,ale zawsze najważniejsze jest o cerę odpowiednie dbanie♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, dobrze dobrane kosmetyki potrafią zdziałać cuda!

      Usuń
    2. Kiedyś miałam straszne problemy z cerą, bo źle pielęgnowałam, nieodpowiedni tryb życia itp, teraz jest naprawdę dobrze :) Miłego czwartku ❤

      Usuń
  8. Mam tłustą cerę i nie potrafię sobie z nią często poradzić..
    Fajny post :) pozdrawiam!
    https://artidotum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może coś się przyda :) Jeśli masz jakieś pytanka o kosmetyki lub inne rzeczy to z chęcią pomogę. Kontakt umieszczony na stronie:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Ja mam suchą i to czasami aż za bardzo. Pozdrawiam :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro będzie post na temat suchej skory, wiec zapraszam!

      Usuń
  10. Ja mam cerę bardziej mieszaną :)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. This is great info. Sometimes my skin gets oily.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Post zdecydowanie dla mnie :) Staram się robić wszystko co dla mojej cery jest najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O każdą cerę trzeba dbać i warto wiedzieć, co jest dla niej najlepsze :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim celem jest uświadamianie jak największej liczby ludzi w jaki sposób robić to prawidłowo :)

      Usuń
  14. Ciekawy post. Ja tak właściwie nie wiem jaką mam skórę :P ale na pewno nie tłustą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zachęcam do obserwowania, bo to bardzo ważne żeby znać swoją cerę- tylko tak dobierzemy odpowiednią pielęgnację! :D

      Usuń
    2. To prawda :) dopóki nie poznamy naszej cery nie będziemy wiedzieć czego potrzebuje. A niewłaściwa pielęgnacja może jej zaszkodzić

      Usuń
  15. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com



































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Polecam