Jak dbać o skórę suchą? Atopowe zapalnie skóry.

Skóra sucha to dość powszechny problem. Posiadacze tego typu cery skarżą się na towarzyszące uczucie suchości, świądu, kłucia, mrowienia i naciągnięcia. W dotyku taka skóra jest szorstka, chropowata, w niektórych miejscach dochodzi do widocznego złuszczenia. Takie zmiany ciężko jest nawet zamaskować makijażem, pielęgnacja nie przynosi oczekiwanych efektów, peelingi podrażniają skórę dodatkowo i jesteśmy w zamkniętym kole. Co robić? Często obwiniamy swoje geny o to, że dostaliśmy taki typ cery, a nie inny. Chyba każdy z nas chciałby mieć cerę normalną! Chciałabym zwrócić uwagę na to, że cerę suchą możemy mieć również wtedy, kiedy źle dobierzemy kosmetyki do naszego typu. W ten sposób także może objawiać się zaburzona gospodarka hormonalna u kobiet, ale również choroby wewnętrze, cukrzyca, niewydolność nerek, niedoczynność tarczycy. Dlatego musimy obserwować swoją skórę, ponieważ często daje nam sygnał, że w organizmie zaczyna się dziać coś niepożądanego. Wpływ może mieć również uszkodzenie płaszcza lipidowego naskórka, przez co ucieka nam woda. Leki? Brzmi banalnie, ale mogą namieszać w naszym organizmie (np. leki na ciśnienie potrafią zmniejszyć ilość wody, co odbija się na wyglądzie i stanie naszej skóry). Na koniec wymienię wiek, który również ma wpływ na nawilżenie i stan naszej cery.
Charakterystyka skóry suchej:
-obniżone wydzielanie sebum (prawie zawsze jest matowa i nie świeci się);
-skłonności do alergii i podrażnień;
-nadmierne złuszczanie, suchość, pieczenie, ciągłe uczucie ściągnięcia;
-wrażliwa na działanie czynników zewnętrznych np. suche, mroźne powietrze;
-mało jędrna/elastyczna, szybko pojawiają się zmarszczki;
-niewidoczne pory;
-jasny kolor;
-cienka, prześwitująca;
-często widoczne są teleangiektazje (trwale rozszerzone naczynka). Czerwone przebarwienia pojawiają się często w okolicy nosa, policzków.

W składzie dla takiego typu cery powinniśmy szukać gliceryny, glikoli, sorbitolu, kolagenu, elastyny, kwasu hialuronowego, mocznika, witamin A, E, H i prowitaminy B5. Dobrze sprawdzą się olejki na bazie roślin przeznaczone do tego typu cery. Do mycia można wykorzystać mleczka i śmietanki. Powinniśmy pamiętać o zabezpieczaniu skóry przed utratą wilgoci- nakładać kremy i uzupełniać płyny pijąc dużo wody. Polecam nakładanie maseczek nawilżających dwa razy w tygodniu.
Na suchą skórę źle wpływają gorące kąpiele, promienie UV, dym i zła jakość powietrza oraz bardzo niskie temperatury. Zatem powinniśmy zrezygnować z nadmiernego opalania się, solarium, czy długiego leżenia w gorącej wannie. Sucha skóra nienawidzi produktów wysuszających, które zawierają w składzie alkohol i silne substancje zapachowe. Detergenty również niekorzystnie wpływają na jej stan. "Chlorowana woda urody nie doda" to trafne stwierdzenie w tym przypadku, mydło i wodę powinniśmy zamienić na łagodne środki myjące, co pomoże uniknąć uczucia ściągnięcia. Wyeliminować powinniśmy środki ścierające- peelingi, a skórę po myciu delikatnie wycierać (wklepując wodę) ręcznikiem żeby dodatkowo jej nie podrażniać. Możemy też rozważyć zakup nawilżacza powietrza. 


Jeśli jednak robimy wszystko, co tylko możliwe, a suchość skóry nadal nie znika lub znika, ale nawraca polecam wizytę u dermatologa. Może paść diagnoza atopowego zapalenia skóry, AZS czy egzemy. Podłoża tej przypadłości są różne- od genetycznych do środowiskowych. Od siebie polecić mogę emolium, które pomoże złagodzić objawy. Leczenie jest długotrwałe i rzadko udaje się wyeliminować symptomy całkowicie. Metod jest bardzo dużo- czasem nie wystarcza działanie miejscowe i trzeba zdecydować się na leczenie ogólnoustrojowe. O tym musi zdecydować lekarz. Pielęgnacja skóry atopowej jest podobna do suchej. Musimy jednak uważać na niektóre składniki, na które możemy być uczuleni- AZS często ma podłoże alergiczne- składniki, na które jesteśmy wrażliwi nie pomogą nam w pielęgnacji, która jest bardzo ważna- odbudowa skóry odgrywa dużą rolę w hamowaniu przepuszczalności alergenów. 



Czy są tutaj posiadaczki atopowego zapalenia skóry? Podzielcie się swoimi doświadczeniami.



Komentarze

  1. Każda cera ma swoje plusy i minusy. Ważne jest to, aby wiedzieć jaką się ma cerę i jak o nią dbać prawidłowo. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z AZS męczyłam się 30 lat. Przestałam jeść mięso i jak ręką odjął...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mnie Pani zdziwiła! Wiedziałam, że dieta ma również ogromny wpływ na wygląd skóry, ale nigdy bym nie wpadła na to, że mięso może się do tego przyczyniać.

      Usuń
  3. To akurat nie mój problem, o naczynkach mogłabym podyskutować ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo to zapraszam do siebie za jakiś czas, mam super kosmetyki, które poznałam w szkole i napisze o tym osobny post w przyszłym tygodniu!

      Usuń
  4. Na szczęście mojej cery nie dotyczy atopowe zapalenie skóry, ale wpis bardzo interesujący :D Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety jestem posiadaczką skóry suchej w niektórych strefach i o ile nie mam problemu z czołem, to policzki i nos umierają, gdy tylko zapomnę użyć kremu... Na szczęście nie mam problemu z naczynkami.
    Pozdrawiam, Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem skłonna stwierdzić, ze jest Pani posiadaczką cery mieszanej- tłusta strefa T, suche policzki. Następny post będzie dotyczył tego typu skóry, wiec serdecznie zapraszam- może w czymś pomogę!:)

      Usuń
  6. zawsze miałam cerę tłustą, ale ostatnio zmieniło się to na rzecz cery suchej, aż jestem ciekawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cera tłusta bardzo często przechodzi w cerę mieszana- niektóre miejsca tłuste, niektóre suche. Myśle, ze mój kolejny post pomoże Pani dowiedzieć się jak troszkę poprawić stan cery!

      Usuń
  7. Teraz to chyba czesty problem, bardzo ciekawy post, miłego weekendu ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tak, do tego jest bardzo uciążliwy:( Dziękuje bardzo i wzajemnie!

      Usuń
  8. Very useful post. ))) Please follow Please follow my blog beauty4fem.blogspot.com :) Glad to meet you. Victoria

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak, co jakiś czas pojawiają się u mnie wysuszenia naskórka. Zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym bez dobrego balsamu nawilżającego ani rusz.
    Na swoim blogu prezentujesz ogrom istotnym treści; z chęcią będę do Ciebie zaglądać :)
    Pozdrawiam serdecznie kochana! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Coraz więcej słyszę na temat tego... oglądałam ostatnio program dokumentalny i niestety więcej osób choruje na to ze względu na używanie nieodpowiednich i nieprzebadanych kosmetyków, dlatego ja nigdy po takie nie sięgam.
    Pozdrawiam, Werka

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, teraz również możemy śmiało powiedzieć, ze mamy zły stan powietrza w Polsce i to również ma bardzo duży wpływ. Wszystko osiada na naszej skórze... Już nie wspomnę o tym, że tym oddychamy. Pozostaje nam dobre zabezpieczenie bez zbędnych produktów.

      Usuń
  11. Ja mam bardzo duży proble, ze skórą dłoni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo! Bardzo dziękuje ze ten komentarz- dzięki Pani wpadłam na pomysł żeby i taki post zamieścić!:)

      Usuń
  12. Suchej skóry akurat nie mam,ale warto to wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, nasza skóra potrafi nam płatać figle... a niestety wraz z wiekiem wszystkie będziemy miały problem suchej i odwodnionej skóry.

      Usuń
  13. Ja mam cerę tłustą, która często przechodzi w mieszaną. Dodatkowo zmagam się z trądzikiem. Przyznaję, że ten typ też potrafi być naprawdę uciążliwy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem coś o tym- sama mam mieszaną. Skóra tłusta została już omówiona, ale myślę, że kolejny post o cerze mieszanej będzie skierowany właśnie do Pani!

      Usuń
  14. Ja mam suchą skórę w okresie jesienno-zimowym. Pozdrawiam :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpływa na to również zmiana pogody- mroźne powietrze, gorące i suche pomieszczenia w domu i spaliny na zewnątrz..

      Usuń
  15. Tego problemu nie mam raczej, ale bardzo ciężko mi pozbyć się blizn po trądziku, a nawet pojedynczych pryszczach ah!
    Zapraszam :)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to do zrobienia- na moim blogu pojawi się post o tym!

      Usuń
  16. Na szczęście ten problem mnie nie dotyczy, ale post jak najbardziej przydatny dla osób z tym problemem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo osób ma taki problem, więc myślę, że tak! I dziękuje bardzo ;*

      Usuń
  17. Nie mam stwierdzonego ATP, ale moja skóra jest zdecydowanie sucha... choć słyszałam kiedyś, że bardziej mieszana, więc nie do końca jestem pewna którejkolwiek z wersji ^^. Sucha skóra wymaga sporo pracy :/ Kiedyś niestety zaniedbałam ten element i pojawiły mi się tzw. prosaki. Utrapienie z nimi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak... Są bardzo problematyczne. A jeśli jest aż taki problem z rozpoznaniem typu cery to polecam badanie sprzętem w gabinecie i wtedy będziemy wiedzieć w jaki sposób pielęgnować skore by jej nie zaszkodzić:D

      Usuń
  18. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com



































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Polecam