Domowe sposoby- maseczka na przebarwienia.

Wielu z nas zmaga się z problemem przebarwień na twarzy. Posłoneczne, potrądzikowe plamki sprawiają, że skóra wygląda na starszą i bardziej zniszczoną. Nie zawsze pamiętamy o kremie z filtrem na twarz, a już mało kto sięga po niego w zimę, (promienie UVA i tak do nas docierają nawet w pochmurne dni!) Dlatego też stwierdziłam, że podczas okresu, w którym mamy dużo czasu przedstawię maseczkę z prostych składników, które każdy znajdzie u siebie w szafkach!


Na co korzystnie wpływa maseczka?
-przebarwienia;
-trądzik młodzieńczy, różowaty;
-egzema;
-łuszczyca;
-stany zapalne;
-zaczerwienienia i podrażnienia;
-drobne zmarszczki;
-zasinienia w okolicy oczu;
-sucha skóra, pozbawiona elastyczności.

Opis składników:
Głównym składnikiem jest kurkuma. To ona ma właściwości rozjaśniające i antybakteryjne. Spłyca również drobne zmarszczki. Drugim- równie ważnym produktem jest miód. Zmiękcza skórę, sprawia, że jest promienna, gładka i bardzo delikatna w dotyku. Poprawia ukrwienie skóry, hamuje procesy starzenia, przywraca napięcie i elastyczność jednocześnie kojąc podrażnienia. Dodatkowo można dodać jakiś olejek (ja postawiłam na olej z drzewa herbacianego, gdyż ma działanie antybakteryjne, antyseptyczne, dezynfekujące i przeciwzapalne) lub np. kilka kropel soku z cytryny.

Sposób przygotowania maseczki dla cery z przebarwieniami i trądzikowej:
Do łyżeczki miodu dodałam pół łyżeczki wody i rozmieszałam. Uzyskałam płynną konsystencję do której wsypałam około pół łyżeczki kurkumy. Dodałam 3 krople olejku herbacianego. Jeśli konsystencja jest zbyt gęsta trzeba dodać kilka kropel wody.
Maseczkę należy trzymać od 10-15 minut.

Sposób przygotowania maseczki dla cery z dużymi przebarwieniami:
Do łyżeczki miodu dodałam pół łyżeczki wody i rozmieszałam. Uzyskałam płynną konsystencję do której wsypałam około pół łyżeczki kurkumy. Dodałam  niecałą łyżeczkę świeżo wyciśniętego soku z cytryny i wymieszałam na jednolitą masę.
Maseczkę należy trzymać od 10-15 minut.

Sposób przygotowania maseczki pod oczy oraz dla cery suchej, wrażliwej, skłonnej do podrażnień:
Do łyżeczki miodu dodałam pół łyżeczki wody i rozmieszałam. Uzyskałam płynną konsystencję do której wsypałam około pół łyżeczki kurkumy. Dodałam łyżeczkę oleju lnianego. Można również wykorzystać oliwę z oliwek lub olej kokosowy  (odradzam silne olejki typu olej z drzewa herbacianego, ponieważ może powodować podrażnienie w delikatnych miejscach wokół oczu oraz mocno szczypać).
Maseczkę należy trzymać od 10-15 minut.



UWAGA:
Maseczka bardzo mocno farbuje nie tylko skórę, ale również paznokcie, meble, umywalkę. Nie trzymajcie jej zbyt długo- na początek polecam 10 minut, a jeśli już będziecie wiedzieć, że Wasza skóra reaguje dobrze możecie ją trzymać do 20 minut. Nie powiem, ale za pierwszym razem, kiedy zmyłam maseczkę samą wodą to aż się wystraszyłam. Natomiast wszystko zeszło przy pomocy mydła bez problemu. W razie kłopotu polecam posmarować twarz olejkiem lub zmyć resztki płynem do demakijażu. Maseczkę należy stosować około 2 razy w tygodniu dla pełnego rezultatu.

Rezultaty:
Skóra jest miękka, delikatna i rozjaśniona. Ponieważ niedawno miałam kwasy, to w niektórych miejscach miałam delikatne strupki i one zabarwiły się na żółto, a że jeszcze jest podrażniona to nie mogłam użyć silnego mydła czy peelingu. W ogóle mi to nie przeszkadzało, miałam wrażenie, że te strupki zrobiły się miękkie i jeszcze tego samego dnia odpadły pod prysznicem. A i jeszcze jedna sprawa- do czasu kąpieli miałam wrażenie, że ta skóra jest delikatnie opalona... Kurkuma pozostawiła po sobie lekko brązowy odcień. Szkoda, że na tak krótko. Mimo wszystko- bardzo polecam!

Komentarze

  1. Maseczka super!
    Stosuje ją już od dłuższego czasu, efekty zadziwiające
    z farbowaniem mebli to prawda, radzę uważać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo szukałam ostatnio czegoś aby rozjaśnić moją skórę. Muszę spróbować ! Bardzo dziękuje <3

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurde, szczerze mówiąc nie słyszałam o takim sposobie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam, że Hinduski dzień przed ślubem robią tę maseczkę i jest to nieodłączny element przygotowań. Chyba coś w tym jest bo cera była super!

      Usuń
  4. Ja muszę w końcu zrobić jakąkolwiek domową maseczkę, bo tyle różnych przepisów mnie kusi!
    Buziaki! Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny sposób na maseczkę tanim kosztem. Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) magda-tul.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w domu kurkumę, ale nie miałam pojęcia, że ma takie właściwości! No proszę jaki ciekawy pomysł na maseczkę. Na pewno skorzystam z tej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje przebarwienia sa wątrobowe, to nie wiem, czy to by pomogło. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zaszkodzi, a pomóc może. Maseczka ma działanie rozjaśniające podobnie jak mieszanka jogurtu naturalnego z miodem, od siebie dodam żeby zwracać uwagę na to by mieć ochronę przed słońcem w postaci filtra UV gdyż wzmaga problem, który Panią dotknął. Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Pierwszy raz widzę taką recepturę. Dzięki za ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam już o tej maseczce, ale bałam się, że będę miała pecha i ta żółta twarz zostanie mi na dłużej... Kurkumę z miodem i pieprzem kiedyś rozrabiałam w słoiku, później po łyżeczce mikstury rozpuszczałam w wodzie. Dość przyjemne w smaku to było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do picia? Nigdy o tym nie słyszałam, a na co działa?

      Usuń
  10. Faktycznie kolor maseczki bardzo intensywny :D znając mnie to wszystko dookoła byłoby wysmarowane ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Turmeric czy kurkuma ma super benefits :)

    OdpowiedzUsuń
  12. I see this recipe for the first time. Thanks for this post.

    prosphairshop Human Hair human hair Wigs

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam przebarwienia na nosie. Nie wiesz czy będzie ona dobra dla cery naczyniowej i wrażliwej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zaszkodzi, natomiast jeśli skóra jest naczyniowa musimy maksymalnie uważać na to by nie szorować jej podczas zmywania kurkumy. Dla cery naczyniowej i wrażliwej szczególnie poleca się naturalny jogurt z miodem (ja wzbogacam ją jeszcze cytryną). 2 łyżki jogurtu, 1 łyżka miodu, 3-4 krople soku z cytryny.

      Usuń
  14. kurcze to w sumie coś dla mnie bo mam mega przebarwienia ;) ale nie wiem czy bym się chciała bawić w kurkume:D w ogóle nie lubię sie bwić w sowje mieszanki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No troszkę zamieszania przy tym jest, nie jest to "czysta" maseczka.

      Usuń
  15. Świetny sposób na domową maseczkę. Ja kurkumy używałam do mycia zębów, ale faktycznie ciężko ją zmyć z czegokolwiek. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swojego czasu też używałam do zębów, ale bardziej cieszy mnie, kiedy znajdę coś dla swojej skóry!

      Usuń
  16. Ciekawe pomysły :) tylko mam pytanko, czy taka maseczka pod oczy może rozjaśniać cienie pod oczami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nakładam ją pod oczy, ale nie mam cieni więc mało mogę o tym powiedzieć. Sądzę, że w delikatny sposób może zadziałać, ale warto zwrócić uwagę czy problem nie leży "gdzieś głębiej" :*

      Usuń
    2. Moje cienie pod oczami to tylko i wyłącznie kwestia "urody" i genów :P po tacie i babci odziedziczyłam oliwkową karnację i te nieszczęsne cienie

      Usuń
  17. Boję się eksperymentować z takimi domowymi maseczkami. Łatwo o podrażnienia i uczulenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie namawiam, ja od dawna kocham się w "domowych maseczkach" czy to na włosy czy na buźkę. Wiem co mi szkodzi i używam tylko tego co świetnie działa na mnie :*

      Usuń
  18. muszę wypróbować ta maseczkę! Mam problemy z przebarwieniami na twarzy i może akurat ta maseczka by pomogła!
    pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny!

    OdpowiedzUsuń
  19. Musze wypróbować:)

    Buziaki:*
    Zapraszam na ostatni post -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  20. O! Przydałoby mi się coś takiego – w moim przypadku bardzo muszę uważać, żeby nie przesadzić z opalaniem, a w razie wyjazdu na wykopaliska w jakieś mocno nasłonecznione miejsce kapelusz jest obowiązkowy :).

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja mam chłodny odcień skóry, więc jednak bałabym się tego żółtego odcienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To od siebie mogę polecić maseczkę o podobnym działaniu z 2 łyżek jogurtu naturalnego, 1 łyżki miodu i 4-5 kropel soku z cytryny, również działa rewelacyjnie!

      Usuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  24. Weszłam na Twojego bloga i pierwsze co pomyślałam "proszę, niech będzie coś na przebarwienia po trądzikowe" i jest! I do tego post na domową maseczkę i wszystkie składniki mam w domu! Bardzo dziękuję za ten post! A po jakim czasie jej stosowania przebarwienia się zmniejszają?

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawy wpis. Może kiedyś zaryzykuję i wypróbuję, ale boję się, że będę miała ... hmmm. żółtą twarz po tej kurkumie? :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam stosować kurkumę i goździki. Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) magdatul-fan.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Polecam