Cera naczyniowa i trądzik różowaty.

Cera naczyniowa to nic innego jak skłonność do powstawania teleangiektazji. Są to trwale rozszerzone naczynia, które prześwitują przez naskórek. Najczęściej ten problem dotyka kobiet, ponieważ nasze hormony estrogenowe działają rozluźniająco na naczynia prowadząc do trwałych rozszerzeń naczyń. Główne obszary występowania to skrzydełka nosa oraz policzki. Skłonność do powstawania teleangiektazji możemy rozpoznać w prosty sposób. W pierwszej kolejności np. w sytuacjach stresowych obserwujemy mocne zaczerwienienie policzków, które przechodzi z czasem. Jednak wraz ze wzrostem wieku możemy zauważyć, że po "nerwicy naczyń" dochodzi do pojedynczych teleangiektazji. Są trwałe i z czasem pojawia ich się więcej. Mogą prowadzić do powstania rumienia z widocznymi naczynkami. Taka wzmożona reaktywność prowadzi często do trądziku różowatego. Cerę z takimi dolegliwościami traktujemy jako nadzwyczaj wrażliwą.
Pielęgnacja cery naczyniowej:
-dokładny dobór kosmetyków, które są przeznaczone do cery naczyniowej oraz zawierają rutynę, wyciąg z kasztanowca, arniki górskiej i escynę, która wzmacnia ściany naczyń krwionośnych. W przeciwnym razie możemy nasilić objawy;
-ochrona skóry przed wilgocią i zimnem (np. przy ogrzanej skórze kategorycznie powinniśmy wstrzymać się od nagłych zmian temperatur.);
-ochrona skóry przed UV, a przy opalaniu nie doprowadzać do przegrzania skóry;
-unikanie sauny, gorących kąpieli i ciepłych nawiewów;
-po badaniu i stwierdzeniu niedoboru głównie witaminy B2 i PP uzupełnić je;
-poleca się produkty z witaminą C, które rozjaśniają przebarwienia.
Sposoby walki z cerą naczyniową nie są łatwe. Wiadomo, że natychmiastowy efekt da laseroterapia. Co nie oznacza, że jeśli poddaliśmy się takiemu zabiegowi to problem znika. To, że wyjdziemy z gabinetu bez przebarwień nie daje gwarancji, że zaraz nie pojawi się kolejna teleangiektazja. Dlatego oprócz tego, że walczymy z już powstałym problemem, nie oznacza, że powinniśmy zrezygnować z zapobiegania- wręcz przeciwnie. Od siebie polecić mogę kilka zabiegów, które jeszcze zdążycie podarować swoim bliskim na święta. Voucher na zabieg drenażu limfatycznego, jonoforezy, sonoforezy czy galwanizacji to świetny pomysł dla kogoś, kto nie ma czasu zadbać o siebie. Warto jeszcze wspomnieć o tym, że są leki na receptę, o które możecie poprosić swojego lekarza- chodzi tu o np. galderma mirvaso, która powoduje zwężenie naczyń, sprawiając, że skóra na około 10 godzin jest wolna od czerwonych zmian. Sądzę, że jeśli macie takie wskazania warto zasięgnąć porady lekarskiej w tym temacie i stosować lek np. przy ważnych spotkaniach.


A skoro mowa już o teleangiektazjach, warto poruszyć temat trądziku różowatego. To choroba, która spowodowana jest pierwotnie "nerwicą naczyń". Charakteryzuje się zmianami grudkowymi i krostkowymi w centralnej części twarzy i/lub rumieniem napadowym występującym szczególnie w obrębie policzków. Odpowiedzialne za tą chorobę są nie tylko geny- również zaliczyć do tej grupy można działanie środków czyszczących i detergentów, zmiany psychosomatyczne, to co jemy, infekcje oraz alergie. Terapia trądziku różowatego uzależniona powinna być od wskazań lekarza/dermatologa. Na ten moment sprawdzam dwa produkty, które są przeznaczone do leczenia trądziku różowatego i zapobiegania powstawaniu teleangiektazji. Z pewnością umieszczę post na ich temat, jeśli ich działanie będzie skuteczne! W tym przypadku również polecam zdecydować się na jakieś zabiegi, które spowolnią lub zahamują powstające zmiany.

Komentarze

  1. Cera naczynkowa jest trudna do pielęgnacji. Wiele czynników wpływa negatywnie na stan skóry, więc trzeba odpowiednio ją chronić. Szczególnie słońce, warto latem nosić krem z wysokim filtrem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, to prawda. Umknął mi gdzieś ten krem z filtrem, dlatego cieszę się, ze Pani o tym napisała!

      Usuń
  2. treating facial skin is very important, especially avoiding sunburn

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Tak, a dodatkowo sprawia, ze kobiety mają kompleksy:(

      Usuń
  4. na szczęście nie mam problemów z naczynkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to super! To duże zmartwienie dla posiadaczek wiec nic tylko się cieszyć!

      Usuń
  5. These kind of facials are so nice to do to keep the skin looking young.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdrowych, Spokojnych, Radosnych i Rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo serdecznie dziękuje, również życzę zdrowych i wesołych świat, oraz samych sukcesów w 2020!

      Usuń
  7. Jeden z najtrudniejszych typów skóry tak myslę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tym! Jest wrażliwa i do tego sprawia kłopoty i kompleksy... Na szczęście jesteś mężczyzną wiec jest duże prawdopodobieństwo że ten problem Cię ominie!

      Usuń
  8. U mnie w najbliższej rodzinie chyba nikt nie ma cery naczynkowej wiec mało o niej wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobra wiadomość dla Ciebie- nie ukrywam, że genetyka ma tutaj duże znaczenie. Moja mama ma cerę naczyniową i ja mam już kilka teleangiektazji w okolicach nosa (jakoś os 16 roku życia!)

      Usuń
  9. Na szczęście mam inny rodzaj cery, ale z pewnościa ten rodzaj cery nie jest łatwy w pielęgnacji.

    Zdrowych, spokojnych Swiąt xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo, również życzę zdrowych, wesołych świat i samych sukcesów w Nowym Roku!

      Usuń
  10. ojaaa, ja sie ciesze ze nie mam problemow z cera wiekszych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez bym się baaardzo cieszyła! Ale ja niestety często jakieś problemy mam:(

      Usuń
  11. Cera naczyniowa naprawda wymaga spcjalnej pielegnacji.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio pani w sklepie z kosmetykami na mnie popatrzyła i stwierdziła, że cera naczynkowa. Ja tam nie dostrzegam. ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale śmiesznie brzmi! Takie stwierdzenie powinno być poprzedzone badaniem skory i wywiadem a nie tak o :D ale różni są specjaliści ;P

      Usuń
  13. cer naczykowa jest wybitnie trudna... moja przyjaciółka ma taką i bardzo ale to bardzo musi uwazać na kosmetyi, na zabiegi na stres, poniewaz bardzo pozniej to widac na jej cerze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nerwica naczyniowa :( trzeba uważać bo mogą pojawiać się nowe teleangiektazje.

      Usuń
  14. Trudna cera, czasem jak się zestresuję to właśnie czerwienią mi się policzki, ale naczynek na szczęście nie mam na twarzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Należy uważać i uzbroić się w anielską cierpliwość żeby żadne ślady nie zostawały w przyszłości :)

      Usuń
  15. Dla osób, które posiadają taką cerę to wpis jak najbardziej przydatny :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam dość problematyczną cerę. Może nie naczyniową, ale mimo swojego wieku mam problem z trądzikiem. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad jakimś takim zabiegiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, ze gabinety maja dużo takich zabiegów do zaoferowania!

      Usuń
  17. Ja nas szczęście nie mam z tym problemu. Pozdrawiam =) magda-tul.blogspot.com i jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieknie! Sama zazdorszcze bo u siebie już zaobserwowałam:(

      Usuń
  18. Nice post dear! So interesting!!
    Have a wnderful day and happy new year! xx

    La ilusión de Nina - http://lailusiondenina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. That sounds very interesting!!  

    OdpowiedzUsuń
  20. Kilka lat temu miałam laserowo zamykane te swoje naczynka i efekt po tym ciągle się o dziwo utrzymuje. Tzn. pojawia się rumień w określonych sytuacjach (alkohol, wysokie czy niskie temperatury), ale nie widać już takich pojedynczych czerwonych nitek, nazywałam je żylakami na twarzy heh :-/ Niestety, laser jest bardzo bolesny, ledwie to wytrzymałam. Nie wiem, dlaczego zabiegi laserowe reklamowane są jako bezbolesne, pewnie gdybym wiedziała, że to oszustwo, to bym się nie zdecydowała...

    OdpowiedzUsuń
  21. Moja mama ma cerę naczyniową i sprawia jej sporo problemów :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię produkty z witaminą c:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Na szczęście mnie cera naczynkowa nie dotyczy ale mamy za to z mamą problemy z trądzikiem. ja walczyłam z trądzikiem skóry dorosłej a mama z trądzikiem różowatym. Bardzo lubię mamie kupować na Święta właśnie vouchery do kosmetyczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapobieganie to ważna sprawa więc jest pewnie bardzo ucieszona!

      Usuń
  24. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com



































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja również mam cer naczynkową i ciężko o nią zadbać aktualnie testuje nowe kremy do tego typu problemów:)

    Buziaki:*
    Zapraszam na ostatni post -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo pojawi się nowy post o świetnym produkcie dla cery naczyniowej :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Polecam