Cera mieszana. Kombinacja cery suchej i tłustej.

Cera mieszana to najprościej mówiąc kombinacja dwóch cer, które omawiałam wcześniej. Jak sama nazwa wskazuje- to mieszanka cery suchej i cery tłustej. Zachęcam więc do zapoznania się z tymi treściami. Skóra mieszana najczęściej dotyka osób, które w wieku nastoletnim miały cerę tłustą. Z wiekiem nasila się problem przesuszenia, ponieważ nasze gruczoły przestają być aktywne na tyle, żeby dobrze chronić skórę.

Jak to wygląda i jak ją rozpoznać? Najczęściej w strefie T (czoło, nos, broda) można zauważyć, że skóra "świeci się". Jest grubsza, pokryta sebum, ma zmieniony koloryt (zaskórniki dają wrażenie skóry szarej, ziemistej). To nic innego jak charakterystyka cery tłustej! Pielęgnacja tej części twarzy powinna skupiać się na zasadach, które podałam we wcześniejszych postach. Nawiasem mówiąc o środkową część twarzy dbamy wspomagając się produktami do skóry tłustej. Trzymamy się wszystkich zasad, które dotyczą cery tłustej. Najczęściej wykorzystuje się produkty:
-sebostatyczne- nagietek, malina, pietruszka, skrzyp polny, olejek melisowy;
-keratolityczne (złuszczające)- nadtlenek benzoilu, kwasy AHA, BHA, rezorcyna, siarka;
- matujące- skrzyp polny, owies, babka lancetowata, ogórecznik lekarski;
-ściągające- sole glinu, cynk, garbniki, kaolin, kora dębu, kurze ziele, korzeń pięciornika;
-kojące i przeciwzapalne- alantoina, panthenol, aloes, wody termalne i morskie;
-przeciwbakteryjne- nadtlenek benzoilu, olejek z drzewa herbacianego, olej manuka.
Natomiast w pozostałych częściach twarzy- na policzkach, skroniach skóra jest sucha. Charakteryzuje się złuszczającym naskórkiem, ciągłym uczuciem ściągnięcia, czasem pieczenia. Na te miejsca powinno nakładać produkty przeznaczone tylko do tego typu cery. Będą one nawilżać, koić i łagodzić. Będziemy wykorzystywać substancje:
-wiążące- glicerol, sorbitol, glikol propylenowy, algi, kwas mlekowy, elastyna, kolagen, aloes;
-kojące- alantoina, panthenol, aloes, wody termalne i morskie;
-regenerujące- witamina A, C, E, kwasy AHA, BHA, retinol, fitoestrogeny, koenzym Q10, kolagen, elastyna, soja, komórki macierzyste.

Pielęgnacja jest różnorodna- jak działać ze strefą tłustą opisałam tutaj, a miejsca suche powinny być pielęgnowane w taki sposób jaki opisałam tutaj. Moim zdaniem dobrze jest zrezygnować z kosmetyków przeznaczonych do "cery mieszanej", gdyż w składzie znajdziemy substancje np. nawilżające i ściągające- jedno drugie wyklucza. Musimy się dobrze naszukać, żeby składniki kosmetyków były jak najbardziej obojętne dla tych typów cer żeby nie pogorszyć stanu skóry, ale jest to możliwe, ponieważ nasz obecny rynek daje wiele możliwości. Najlepiej jednak taki produkt zamienić na dwa- jeden do cery suchej, a drugi do cery tłustej i nakładać je na odpowiednie partie.


Ja już zdążyłam "przejechać się" na produktach do pielęgnacji cery mieszanej- kupiłam jeden krem i stosowałam go na całą twarz prowadząc do tego, że po tygodniu nawet skóra na czole zaczęła mi schodzić płatami. Co gorsze nie mogłam w ogóle poradzić sobie z nadmiernym złuszczeniem i rozważałam już ścięcie grzywki na prosto! A Wy mieliście podobne doświadczenia?

Komentarze

  1. Ohh no a cream has never made my skin peel off.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdopodobnie mam cerę mieszaną. Ciekawy artykuł :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tytułem wstępu- dopiero się rozkręcam i będą jeszcze posty na ten temat!

      Usuń
  3. Mam skórę mieszaną i jest to bardzo uciążliwe. Od dermatologa mam przepisane maści, które wysuszają trądzik, a w niektórych miejscach mam tak suchą skórę, że już ratuje się jakimś olejkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olejki bardzo lubią zapychać. Szukałabym jakiś produktów wiążących wodę, z dużą ilością witamin i składników łagodzących/regenerujących jeśli Twoja pielęgnacja nie przynosi oczekiwanych efektów.

      Usuń
  4. Uważam że to najgorszy typ cery sama jestem jej posiadaczką i jest czasem trudno
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jeszcze gorzej mają osoby posiadające cerę wrażliwą- tam znaleźć coś, co nie zaszkodzi to duży wyczyn:( Ale fakt faktem, mieszana to duży problem. Sama z nią ciągle walczę..

      Usuń
  5. Ja właśnie mam typową cerę mieszaną :) Choć w sumie u mnie te policzki bywają raczej "normalne" niż "suche" ,jedynie w okresie zimowym gdzie jest ogrzewanie czy mróz,lubią być bardziej suche :) Mimo wszystko właśnie pielęgnacja cery jest dla mnie uciążliwa bo nienawidzę się świecić w linii T....Kombinuję tak że na dzień używam produktów matujących,a na noc olejów-mnie one nie zapychają, wybieram te lżejsze jak np.z pestek malin lub mieszanki olejów z witaminami, kwasem hialuronowym itp :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale miło mi się czyta takie komentarze o świadomej pielęgnacji- aż się uśmiecham do ekranu!

      Usuń
  6. Kiedyś myliłam swoją cerę - suchą - z tłustą i przez pewien okres czasu nie pielęgnowałam jej tak, jak powinnam. Chętnie poczytałabym też o zapobieganiu odwodnienia skóry. Bardzo przydatny wpis! :)
    Pozdrawiam, Werka

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo za propozycje! To dla mnie bardzo ważne żeby trafiać postami w gust czytelników wiec chętnie umieszczę coś na ten temat!

      Usuń
  7. Post dla mnie, ciekawie się czytało ☺

    OdpowiedzUsuń
  8. mam właśnie taką cerę, moje policzki są przesuszone, ściągnięte,a reszta twarzy kompletnie na odwrót;0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalecam tak jak w poście zaopatrzyć się w produkty do dwóch różnych typów cer, myślę, że to może pomóc! :D

      Usuń
  9. Ja mam własnie taka cerę . Na szczęście skóra mi od kremu nigdy nie schodziła. Za to ostatnio maseczka zrobiła mi uczulenie pod oczami, miałam wypryski jak ofiara dżumy. moja wina, za wysoko podjechałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko! Ale musiało być nieprzyjemnie! Okolica oczu jest bardzo delikatna i to był dodatkowy dyskomfort.. Ja przynajmniej miałam możliwość ścięcia grzywki żeby zasłonić ta masakrę która również zrobiłam na własne życzenie haha

      Usuń
  10. Kosmetyczka powiedziała mi ostatnio, że mam właśnie skórę mieszaną z aktualną przewagą suchej. Moja buzia jeszcze Nie doszła do siebie po izotretynoinie więc staram się ją dobrze odżywiać :) już to u Ciebie pisałam, ale powtórzę się i powiem jeszcze raz, że podobają mi się Twoje posty. Są bogate w wartościowe informacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Retinoidy to długa terapia, ale często przynosząca świetne rezultaty! Myśle, ze kiedyś bedziesz zadowolona jak już wszystkie dolegliwości miną:)) I bardzo dziękuje za ten miły komentarz!

      Usuń
  11. Ja chyba wlasnie mam taki rodzaj cery-na czole i nosie cera jest tlusta, a na polikach przesuszona... :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja to mam delikatnie przetłuszczającą się strefę T, normalne policzki i naczynka :D więc mieszana na maksa. Ale staram się świadomie wybierać kosmetyki pod dany problem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam mieszaną ale maks wrazliwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę, to musi być problem w znalezieniu odpowiednich kosmetyków:( Wrażliwa wielu rzeczy nie toleruje..

      Usuń
  14. Problem mnie nie dotyczy, moja cera jest wrażliwa
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Rozumiem, o ile dobrze pamietam- Pani ma problem z naczynkami i nie mogę się doczekać aż dodam post na ten temat!

      Usuń
  16. Ciekawie napisane, też mam taką cerę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. Był już taki post na moim blogu, wiec jeśli nie może sobie Pani poradzić z pielęgnacja to zachęcam do zapoznania się z nim!:)

      Usuń
  18. Jako posiadaczka cery mieszanej wiem jak trudno jest odpowiednio o nią zadbać. Nim zdołałam wyodrębnić idealną linię kosmetyków minęło wiele miesięcy prób opartych na mniej i bardziej satysfakcjonujących efektach :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. ooo ten wpis się przyda mojej siostrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Sama posiadam ten rodzaj cery- kłopotliwa i faktycznie trudno o dobra pielęgnację ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że kiedyś uda się trafić w odpowiednie kosmetyki. Będę starała się pomagać!:)

      Usuń
  21. Mam cerę mieszaną i na szczęście dobrze mi idzie jej pielęgnacja. Udało mi się ją wyprowadzić z różnych niedoskonałości, teraz nic mi nie wyskakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Odpowiedzi
    1. Baaardzo dużo ludzi ma cerę mieszaną! Z jednej strony problem, ale z drugiej- zmarszczki dotkną nas później!

      Usuń
  23. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com



































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Też taką mam, dzięki za polecenie;) Myśle, że super się sprawdzi i u was sklep https://koreabu.pl i ich kosmetyki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Polecam