Cera wrażliwa- czy znalezienie kosmetyku jest możliwe?

Wiem, że wiele osób czekało na post o cerze wrażliwej. Jeszcze więcej chyba chce poczytać na temat naczynek, ale spokojnie- o nikim nie zapomniałam! Zbliżają się święta, co oznacza dla mnie, że będę mieć dużo wolnego czasu, więc będę tu częściej.
Charakterystyka cery wrażliwej:
-jest nadreaktywna: szybko daje znać, że coś jej się nie podoba;
-puchnie, piecze, swędzi, boli mimo starannej pielęgnacji;
-pielęgnacja nie przynosi ukojenia, a znalezienie odpowiedniego produktu graniczy z cudem;
-lubi się rumienić i czerwienić;
-pojawiają się na niej wypryski kontaktowe, pokrzywka etc.;
-często występuje opuchlizna;
-jest napięta, ściągnięta;
-można zaobserwować złuszczanie naskórka.
Typy skóry wrażliwej:
1. Skóra bardzo wrażliwa- reaguje na czynniki środowiskowe (np. dym,  zanieczyszczenia), czynniki fizykalne (np. zimno, ciepło), czynniki kontaktowe (np kosmetyki, kremy), czynniki natury psychicznej (np. stres) i czynniki hormonalne (np. cykl miesiączkowy).
2. Skóra środowiskowo wrażliwa- to skóra cienka, jasna, często sucha, która po kontakcie np. ze słońcem objawia się w postaci mocnego zaczerwienia i wyprysków.
3. Skóra wrażliwa kosmetycznie- reaguje na produkty nałożone bezpośrednio na skórę, wywołuje to świąd, pieczenie i zaczerwienie.
Zasady, które pomogą w pielęgnacji skóry wrażliwej:
1. Wybierać kosmetyki kolorowe, gdzie w składzie nie znajdziemy talku, olei, alkoholi i substancji zapachowych. Zamiast tego powinniśmy szukać minerałów.
2. Przestrzegać daty ważności produktów.
3. Ciężkie kosmetyki zastąpić takimi, które dają zmyć się wodą.
4. Dbać o to, by kosmetyki i produkty do pielęgnacji stały w odpowiednim miejscu- w temperaturze pokojowej lub w lodówce jeśli tego wymaga producent.
5. Zaopatrywać się w produkty hypoalergiczne, które mają prosty i bezpieczny skład.
6. Produkty, które najczęściej nas uczulają to kosmetyki i płyny do demakijażu oczu. Jest to spowodowane delikatną skórą w tej okolicy. Powinniśmy dobrze dobierać również kremy- duża ilość związków chemicznych może podrażniać skórę. Negatywnie wpływają również mydła i detergenty oraz antyperspiranty.
Pielęgnacja takiej skóry jest trudna- najlepiej wiedzą o tym posiadacze tego typu cery. Często dobór kosmetyków, które nie podrażniają jest metodą prób i błędów. Szukajmy preparatów łagodzących, kojących i stabilizujących równowagę kwasowo- zasadową. Jeżeli nie możemy znaleźć produktu, z którym polubi się nasza skóra polecam wykonanie testów płatkowych. Pomoże nam to stwierdzić na co nasza skóra tak źle reaguje. Szukajmy kosmetyków bezzapachowych- ja wiem, że większość z nas zwraca uwagę na to jak pachnie krem czy płyn, ale w tym przypadku najlepiej będzie zrezygnować z tej przyjemności. Prosty skład, bez zbędnych substancji, które mają skłonność do podrażniania np. alkohol, SLS, talk to idealne rozwiązanie dla takich osób. Nie zaszkodzi okładanie podrażnionej skóry naparami np. z rumianku, czystku czy zielonej herbaty. Wystarczy zaparzyć w szklance zioła, poczekać aż ostygną, zwilżyć płatki kosmetyczne i nałożyć na 20 minut w okolice podrażnień.


Ja już większość kosmetyków do pielęgnacji zmieniłam na bezzapachowe. Nie występują u mnie zwykle podrażnienia kontaktowe- jedyne, czego nie tolerowała moja skóra to toniki- zawsze po nich mnie piekła i szczypała, ale znalazłam już idealny i z chęcią podzielę się moją pielęgnacją w kolejnych postach! A Wy wybieracie kosmetyki bezzapachowe?

Komentarze

  1. Z ciekawością czytałam Twój wpis, bo sama posiadam taką skórę i choć pielęgnuję ją jak mogę, odżywiam się zdrowo i pije dużo wody, to często i tak nie pomaga. Ale o tych kosmetykach bezzapachowych nie wiedziałam jeszcze, więc super, że napisałaś o nich!
    Zapraszam :)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wrażliwą cerę i dłuuuugo szukałam kosmetyków dobrych dla niej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się- to w sumie trochę jak granie w totka!

      Usuń
  3. Świetny post! Moja skóra aż tak wrażliwa nie jest ale dbam o produkty których używam :)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis, moja cera z wiekiem robi się coraz wrazliwsza, tak jak piszesz metoda prób i błedów szukam ideałów kosmeycznych dl a nie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia, kiedyś umieszczę post z przykładowymi kosmetykami, które polecam!

      Usuń
  5. Bardzo pomocny wpis! Ja i moja Mama mamy cerę wrażliwą i czasem ciężko nam zlokalizować CO spowodowało dziwną reakcję na skórze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj u mnie to samo, zawsze mam pod ręka wapno żeby móc się poratować!

      Usuń
  6. moja siostra ma taką cerę ... męczy się.

    OdpowiedzUsuń
  7. Trudna cera do pielęgnacji, ciekawy post!

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. I ma Pani swój sposób na dbanie o nią? Chętnie poznam!

      Usuń
  9. Mam to nieszczęście być posiadaczką takiej cery ,tak więc dziękuję za post bo jesr dla mnie bardzo pomocny 😃
    Widzę jednak że nie popełniam, wielu błędów jeśli chodzi o pielegnacje 😃
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja cera również jest wrażliwa. Mój sposób to używanie kosmetyków z jak najprostszym składem. Często po prostu spryskuję twarz hydrolatem i stosuję olej, np. teraz różany. Naprawdę dobrze robi mojej cerze dodatek olejku lawendowego do kosmetyków. Tak więc znalazłam swój sposób i to w dodatku dość tani i prosty i ta prostota to chyba mój klucz do sukcesu. To tak ogólnie, bo włączam też inne kosmetyki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo najlepsze kosmetyki dla takiej cery to te z najprostszym składem! Co za tym idzie- korzystna cena! Co prawda ciężko jest poszaleć z nowymi kosmetykami, ale naturalne, dobre kosmetyki posłużą każdej cerze!

      Usuń
  11. Bardzo ciekawy wpis. Ja mam niby cere mieszaną ale tez wrażliwą. Duzo się można dowiedzieć u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie te suche miejsca są wrażliwe, jest to spowodowane tym, że często mamy naruszoną ciągłość naskórka przez co jest nadreaktywna:( Bardzo serdecznie dziękuje!

      Usuń
  12. Moja cera będzie sie jutro pławić w luksusach. Serię maseczek dostanie. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. I don't have as sensitive skin so I feel like whatever I put on works for me hahaha!

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że po tym poście już kobiety będą wiedziały, czy mają cerę wrażliwą, a jeśli tak, to jakich kosmetyków używać :) Mało kto o tym mówi.

    OdpowiedzUsuń
  15. dobrze napisany wartościowy post:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja borykałam się przez pewien czas z odwodnieniem skóry, ale wszystko wróciło do normy po większej ilości wypitej wody i aplikowaniu nawilżających kosmetyków. Super wpis!
    Pozdrawiam, Werka

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że nie ma większych problemów! Bardzo dziękuje!

      Usuń
  17. Skora wrażliwa to masakra. czasami wystarczy, że dotknę twarzy ręką, z której nie zmyłam detergentu i wyglądam po kilku minutach, jakbym piła przez tydzień...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to... Ja dostaję często pokrzywki, a buzia tak mnie swędzi, że nie jestem w stanie używać silnych detergentów.

      Usuń
  18. Ja mam cerę naczyniową i też mam problem z kosmetykami:(
    Buziaki:* I wszystkiego co najlepsze na Święta kochana:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie post o tym również!
      Bardzo serdecznie dziękuje i również życzę zdrowych, wesołych świąt! I pełnego sukcesów 2020 roku :)

      Usuń
  19. Świetne zdjecia i super blog!

    Coś czuję. że będę wpadała tu częściej *.*
    Zapraszam do siebie <3
    Siforthestyle (Klik)
    Mój kanał na YT-Klik

    OdpowiedzUsuń
  20. Chociaż borykam się z cerą problematyczna, tłustą to post uważam za niezwykle przydatny! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja preferuję kosmetyki zapachowe :) Chociaż jak zapach nie jest przyjemny to faktycznie lepiej, gdy kosmetyk go nie posiada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My kobietki już takie jesteśmy, ja również zwracałam uwagę na zapach dopóty zaczęłam szukać powodów swędzącej skóry..:(

      Usuń
  22. Ja na szczęście nie jestem posiadaczką skóry wrażliwej... Pozdrawiam i życzę wesołych świąt!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo serdecznie dziękuje, również życzę zdrowych, wesołych świąt! I samych sukcesów w Nowym Roku!:)

      Usuń
  23. Mam cerę wrażliwą, używam głównie naturalnych kosmetyków, ale i tak czasem zdarzy się jakieś podrażnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem nie jest to spowodowane kosmetykami- wystarczy np. mróz i skóra staje się podrażniona:( Niektórych rzeczy nie da się ominąć :(

      Usuń
  24. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com



































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Polecam